تبلیغات
یادبگیریم که چگونه یادبگیریم
 
 
 
افسانه رحیمی . کارشناس کودکان استثنایی . روانشناس ارشد کودک و نوجوان . مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی

چرا بهسازی نیروی انسانی، در طرح ارزشیابی کیفی_توصیفی، ضعیف است؟ (1)

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 08:11 ق.ظ - جمعه 18 مهر 1393








امان از نوروترانسمیترهای آموزش و پرورش!؟!؟!؟


طلایه داران طرح ارزشیابی کیفی_توصیفی، شما دیگر چرا؟؟

 

همه با اصطلاح نوروترانسمیتر های عصبی یا همان پیک های عصبی، آشنا هستید. اما مِن باب یادآوری برای خودم دوباره مرورش می کنم : " در بین هر دو سلول عصبی، یک فاصله وجود دارد که به آن شکاف سیناپسی می گویند. برای رسیدن پیام عصبی، از یک سلول عصبی به سلول بعدی، نوروترانسمیترها که ماده شیمایی در مغز هستند، کمک می کنند انتقال پیام، با وجود شکاف سیناپسی، به نورون بعدی انجام پذیرد. در حقیقت ناقلین پیام در مغز هستند."

حسن نوروترانسمیترها، در امانتداری شان است. یعنی پیام را همان گونه که هست و بدون ذره ای کم و کاست، به نورون بعدی می رسانند. مگر این که خدای ناکرده اختلال عصبی در کار باشد. در سلسله مراتب انتقال روش های نوین آموزش هم، "پیک های آموزشی" داریم که کارشان گرفتن پیام از پژوهشگران و محققان (سرچشمه) است و رساندن آن به کسانی که باید مجری طرح باشند.

(ادامه مطلب را مطالعه فرمایید، هنوز حرف دارم)



حداقل در مورد طرح ارزشیابی کیفی_توصیفی، نوروترانسمیترهای آموزش و پرورش، درست عمل نکرده بودند. شاید خود آن بزرگواران هم درست توجیه نبودند و یا ممکن است، تغییرات و چکش کاری های جدید، به دست شان نرسیده بوده!؟!؟!؟ (قابل توجه اداره کل آموزش و پرورش استان ها).

حرفم با این همه صغری و کبری چیدن ها، این است: "چرا در به روز نگه داشتن و اطلاع رسانی به نیروی انسانی، تلاش نمی شود؟". مگر نه این که ضعف در توانایی، باعث اجرای غلط می شود و اجرای غلط باعث بدفهمی؟

جمع حدود هفتاد نفره جلسه روز پنجشنبه 17 مهرماه، از مدارس توانای اصفهان بودند. اما بعد از صحبت ها و آموزش مجدد طرح، توسط دکتر قره داغی، خصوصا زمانی که از مجاز بودن نمره گذاری با روش صحیحی که توضیح داده شد و کاهش حجم پوشه کارها صحبت شد، نگرش ها کاملا تغییر کرد.

حرفم این است، چرا مدرسان محترم که در تهران دوره می بینند، سبک های متفاوتی از طرح را به آموزگاران منتقل می کنند و بعد هم در بازدید از عملکرد آموزگاران در کلاس، انتظار اجرای همان روش های غلط را دارند؟

(ادامه دارد)




دسته بندی : پیام مشاور , سخنی با همکاران ,
 

آخرین مطالب

» ششمی ها، لطفا بخوانید : ( شنبه 15 فروردین 1394 )
» ششمی های عزیز : ( دوشنبه 18 اسفند 1393 )
» هیچ دانش آموز ششمی، نباید در نوروز بدون برنامه بماند ( جمعه 15 اسفند 1393 )
» جلسه هم اندیشی مشاوران پایه ششم ( چهارشنبه 15 بهمن 1393 )
» بلاخره انتظار ها به پایان رسید......... ( دوشنبه 13 بهمن 1393 )
» اندر احوالات آزمون جلیل القدر تیزهوشان ( یکشنبه 12 بهمن 1393 )
» آزمون ورودی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان ( یکشنبه 12 بهمن 1393 )
» با شما هستیم، همیشه و همه جا، در پناه حمایت حضرت دوست ( چهارشنبه 8 بهمن 1393 )
» فایل صوتی نظارت والدین بر وظایف تحصیلی دانش آموزان ( دوشنبه 6 بهمن 1393 )
» هم تفریح، هم درس خواندن ( دوشنبه 6 بهمن 1393 )
» نیمسال دوم را با تحلیل روش های مطالعه در نیمسال اول آغاز می کنیم ( شنبه 4 بهمن 1393 )
» تکنیک های مطالعه درس علوم ( جمعه 3 بهمن 1393 )
» پاسخ به سوالات (57) ( دوشنبه 29 دی 1393 )
» فایل صوتی موفقیت تحصیلی ( شنبه 27 دی 1393 )
» پاسخ به سوالات (56) ( جمعه 26 دی 1393 )
» برای انتقال بهتر مطلب به حافظه بلند مدت: ( شنبه 20 دی 1393 )
» چگونه بر فراموشی مطالب خوانده‌ شده غلبه کنیم؟ ( شنبه 20 دی 1393 )
» آیین نامه ارزشیابی کیفی -توصیفی شش پایه دوره ابتدایی تصویب شد ( دوشنبه 15 دی 1393 )
» گزیده ای از همایش مدیریت کودکان ونوجوانان در فضای سایبری ( یکشنبه 7 دی 1393 )
» آمادگی برای آزمون (2) ( یکشنبه 7 دی 1393 )
» من در امتحان موفق می شوم اگر: ( سه شنبه 2 دی 1393 )
» پاسخ به سوالات (55) ( یکشنبه 30 آذر 1393 )
» تکنیک های کنترل حواس پرتی در زمان مطالعه ( شنبه 29 آذر 1393 )
» صحیح مطالعه کنیم ( پنجشنبه 27 آذر 1393 )
» تشریحی خواندن گام اول، تست گام دوم ( پنجشنبه 27 آذر 1393 )
» پا از گلیم درازتر کردن های یک روانشناس!؟!؟! ( شنبه 22 آذر 1393 )
» فایل صوتی کارگاه اقدام پژوهی ( پنجشنبه 13 آذر 1393 )
» امان از قدر ناشناسی اساتیدا!؟!؟!؟! ( جمعه 7 آذر 1393 )
» نقش تحصیلات مادر در موفقیت تحصیلی فرزندان ( یکشنبه 2 آذر 1393 )
» روش صحیح درس خواندن = موفقیت ( جمعه 30 آبان 1393 )